۲ مرد نقابدار که با حمله به زنان و مردان در جاده‌ها و مناطق اطراف شهر زاهدان، دست به جنایاتی هولناک می‌زدند در تحقیقات قضایی- پلیسی دستگیر شدند.

متهمان كه هدفشان آزار و اذيت زنان و دختران بود، پس از اجراي نقشه شوم خود، قربانيان‌شان را به قتل مي‌رساندند و جسدشان را در بيابان دفن مي‌كردند.كارآگاهان پليس آگاهي استان سيستان‌وبلوچستان از چند‌ماه قبل در جريان جنايات اين باند دونفره قرار گرفتند.

در آن زمان‌ گزارش‌هايي درخصوص ناپديدشدن مرموز زنان و دختران به پليس مخابره شد و اين در حالي بود كه هيچ ردي از آنها وجود نداشت. خانواده‌هاي ناپديدشدگان مدعي بودند كه دخترانشان براي تفريح خانه را ترك كرده‌اند اما پس از آن خبري از آنها نشده و معلوم نيست چه بلايي بر‌سرشان آمده است.

تحقيقات كارآگاهان براي كشف راز اين معما ادامه داشت تا اينكه در ادامه اطلاعات مهمي در اختيار پليس قرار گرفت. مرد جواني كه از حمله قاتلان سريالي جان سالم به در برده بود، با مراجعه به پليس گفت: به همراه دختر موردعلاقه‌ام براي تفريح از شهر خارج شده بوديم.

در جايي خلوت پارك كرده و سرگرم حرف‌زدن بوديم كه 2مرد نقابدار به ما حمله كردند. هر دوي آنها صورتشان را تقريبا پوشانده بودند و فريادزنان ما را تهديد مي‌كردند. در فرصتي مناسب از دستشان فرار كردم و خودم را به شهر رساندم. چند ساعت گذشت اما از دختر موردعلاقه‌ام خبري نشد. نگران شدم و چون حدس مي‌زدم بلايي بر سرش آمده باشد، تصميم گرفتم پليس را در جريان قرار دهم.

  • شروع تحقيقات

با اظهارات مرد جوان، تيمي از كارآگاهان به همراه او راهي محل حادثه شدند. هر چند از دختر جوان خبري نبود اما در محل حادثه آثاري به‌دست آمد كه نشان مي‌داد 2مرد مهاجم احتمالا او را به قتل رسانده‌اند. با اين اطلاعات تحقيقات كارآگاهان وارد مرحله‌اي تازه شد و آنها متوجه شدند كه مردان نقابدار به چند دختر و پسر ديگر هم با همين شگرد حمله كرده بودند.

كارآگاهان كه خود را در برابر تبهكاراني مخوف و بي‌رحم مي‌ديدند به بررسي‌هايشان ادامه دادند و با كمك افرادي كه از حمله مردان مهاجم جان سالم به در برده بودند توانستند به مشخصات و تصاوير چهره‌نگاري شده آنها دست پيدا كنند. در ادامه تيم‌هاي نامحسوس پليس محل‌هايي را كه احتمال داشت مردان جنايتكار در آنجا طعمه‌هايشان را شناسايي كنند زيرنظر گرفتند تا اينكه در نهايت موفق شدند هردوي آنها را شناسايي و دستگير كنند.

  • اعترافات تكان‌دهنده

متهمان پس از انتقال به اداره آگاهي تحت بازجويي قرار گرفتند و به جنايات سياه خود اعتراف كردند. آنها گفتند كه با حضور در جاده‌هاي اطراف زاهدان، زنان و دختراني را كه تنها يا همراه نامزد، شوهر يا دوستشان بودند شناسايي و به آنها حمله مي‌كردند. در بعضي اوقات مردان با ديدن آنها فرار مي‌كردند و آنها نيز پس از انتقال طعمه‌شان به محلي خلوت، او را مورد آزار و اذيت قرار مي‌دادند و پس از آن با ضربات چاقو به قتل مي‌رساندند و جسدش را همانجا دفن مي‌كردند. آنها همچنين اعتراف كردند كه گاهي براي اجراي نقشه شومشان فرد همراه اين دختران را به قتل مي‌رساندند و پس از آزار و اذيت طعمه‌هايشان و قتل آنها اجساد را در بيابان دفن مي‌كردند.

درحالي‌كه سردار رحيمي، فرمانده انتظامي استان سيستان و بلوچستان چند روز پيش در مراسم توديع و معارفه رئيس پليس شهرستان هيرمند گفته بود كه اين باند يكي از بزرگ‌ترين باندها در زمينه قتل‌هاي سريالي در استان سيستان و بلوچستان بود، محمد مرزيه، دادستان انقلاب زاهدان نيز روز گذشته در گفت‌وگو با همشهري از اعتراف اعضاي اين باند به قتل چند زن و دختر و چند مرد خبر داد و گفت كه قربانيان زن در اين پرونده بيشتر از مردان بوده‌اند.

وي با اشاره به اينكه متهمان اين پرونده با جديت بازپرس و تلاش شبانه‌روزي پليس شناسايي و دستگير شدند، ادامه داد: بيشتر مراحل رسيدگي به پرونده در دادسرا انجام شده و به‌زودي با صدور كيفرخواست، اين پرونده براي محاكمه به دادگاه كيفري استان فرستاده خواهد شد. وي با بيان اينكه دستگاه قضايي با جديت كامل و به‌شدت با تبهكاران و اشرار مقابله خواهد كرد، افزود: پرونده قاتلان سريالي زاهدان به‌صورت ويژه رسيدگي خواهد شد.

کد خبر 310468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha